miercuri, 10 decembrie 2008

Abuzul la control





Aproape acum un an, am sărit în autobuz, mi-am pus rucsacul pe scaun şi am vrut să îmi capsez biletul. Un domn agresiv verbal m-a împiedicat şi apoi s-a legitimat fiind controlor.

M-a înjurat (nu glumesc), m-a ameniţat în timp ce eu insistam că este absurd să mă amendeze, din moment ce eu tocmai voiam să introduc biletul când el, controlorul, m-a împiedicat să îl capsez. În final, evident mi-a cerut şpagă.

Să fii prost să plăteşti amendă fără să fii de vină. Mai bine dai spagă mică, nu? NU! Prost eşti dacă nu îţi cunoşti drepturile. Văzând cu ce om am de aface, i-am dat buletinul, mi-a scris cea mai mare amendă pe care o avea la îndemână, fiind jignit de faptul că eu nu voiam să-i dau şpagă, şi mi-a dat-o să o semnez. N-am semnat pentru că îmi cunosc drepturile:

Am luat exemplarul meu şi m-am dus să fac plângere la unul din numeroasele puncte ale RATB. Mi s-a dat o hârtie care pune "on hold" amenda. Iată ce s-a întâmplat peste vreo 9 luni: judecată.

Niciun comentariu: